§ Не
стримуйте ініціативу дитини, не робіть за неї те, що вона може зробити самостійно.
§ Не обмежуйте творчу діяльність дитини.
§ Не
поспішайте робити висновки про результати творчості, позитивно оцінюйте
її діяльність.
§ Частіше
звертайтеся до попереднього досвіду дитини. Це є необхідною передумовою
успішного функціонування процесів її уяви.
§ Збагачуйте
досвід дитини щодо створення нових образів. Що він більший і різноманітніший,
то успішніше здійснюється кожна наступна операція уяви.
§
Використовуйте спеціальні вправи під час роботи щодо розвитку
уяви дошкільника, як-от:
-
скласти казку (на задану тему, за поданим початком і кінцівкою),
наприклад, про неслухняного хлопчика, з умовою, що твір матиме щасливу
кінцівку, або розповідь про зустріч дитини з персонажем казки, оповідання
тощо;
-
створити казку за малюнком або намалювати малюнок за сюжетом
казки, оповідання — прочитаних чи придуманих самостійно;
-
придумати оповідання чи казку за кількома малюнками, об'єднати
їх сюжетом, вигадати продовження;
-
запропонувати дитині придумати нові можливості використання знайомого
предмета. Наприклад, цеглину використовують у будівництві. А де ще можна її
застосувати? Це сприяє розвитку здатності варіювати образи уяви;
-
запропонувати дитині спочатку вивчити схему складання моделі з
конструктора, а потім зібрати її.
Допомагайте дитині стати «розумним авантюристом», покладатися під час пізнання на
інтуїцію і ризик. Імовірно, саме це допоможе їй зробити справжнє відкриття.
Комментариев нет:
Отправить комментарий